Veronika mondja

Veronika mondja

Én így vagyok sznob - 6 vadonatúj tulajdonság

2019. július 06. - Veronika Vass

206145_2093443288922_7167041_n.jpgNemzetközi szó az angol snob nyomán. Eredete bizonytalan. Egy népszerű, de eléggé vitatott magyarázat szerint a ~ szó és értelme onnan való, hogy a közrendű diákok nevét régebben a latin s.nob. (sine nobilitate, azaz ‘nemesség nélküli’) megjegyzés kíséretében írták be a cambridge-i egyetem anyakönyvébe, s az ilyenek igencsak igyekeztek nemesi származású diáktársaik viselkedését és életmódját utánozni. (arcanum.hu)

(fotó: Pozsonyi Ferenc) 

 

  1. Tudom, mennyit érek. Én tudom a legjobban, mennyit tanultam, mennyit küzdöttem, és mi mindent értem el. Ezt nem mindenki látja, hiszen nem mindenki ismer jól. Ezért - bár nem sértődök meg - nem csinálok meg minden feladatot, amit hirtelen rám akarnak testálni. Nem megyek el hosztesznek. És nem vállalok gépírást diktálásra.
  2. Saját magamnak én vagyok az első. Ha bárkit magam elé helyezek, a másik ezt tudja, és megtanulja: mögötte vagyok. Korábban azt hittem, ez nemes gesztus, de csak a hátrányomra vált. Nem vagyok önző és nem más kárára nézem a saját érdekemet. De nem tűröm el más hülyeségét azért, hogy helyette én érezzem rosszul magam. Én vagyok az első.
  3. Megválogatom a társaságomat. Nagyon szigorú lettem azzal kapcsolatban, hogy milyen viselkedéseket veszek jó néven. Finnyás, ha úgy tetszik, kegyetlen vagyok. Nem az emberekkel van bajom. De vannak bizonyos viselkedések, amiket egyszerűen már nem viselek el. Ezt onnan lehet észre venni, hogy már nem kommunikálok azokkal az emberekkel. Nem töltök velük időt és nem keresem a társaságukat. A legtöbb esetben ők sem keresik az enyémet, ezért az egész minden konfliktus nélkül tűnik el.
  4. Megválogatom a tevékenységeimet. Minden apró-cseprő dologban lehet értelmet találni. Nekem megadatott, hogy a feladat értéke alapján dönthetem el, hogy elvállalom-e. Így például árvíznél homokzsákolást - ahogy korábban is előfordult - vállaltam, de nem ugrálok valakinek csak azért, mert neki jól esik egy kicsivel több hatalom.
  5. A legjobbat választom. Akármit csinál az ember, mindig van választási lehetősége. Sokszor nekem is az volt a szempont, hogy inkább olcsó legyen a dolog. De a legutóbbi nyáron már inkább 2 éjszakával kevesebbet választottam egy kicsit jobb szállodában. A prioritás változik. És ez jó irány lehet, mert istenien éreztem magam tőle. Ezt az elvet igyekszem mindenre kiterjeszteni. Ételre, ruhára, szórakozásra. Ésszerű keretek között is észrevehető a különbség.
  6. Nyugodt lelkiismerettel pihenek. Tudom, hogy vannak emberek, akik a pihenést időpocsékolásnak tartják. Régen én is közéjük tartoztam. Frankón lelkiismeretfurdalásom volt, ha nem volt minden percem kitöltve valami olyan tevékenységgel, amit más is munkaként ismer el. Ez persze becsapós, mert úgy vettem észre, hogy ami nem hoz konkrétan azonnal pénzt, azt sokan hajlamosak hobbinak titulálni, ezért az én tevékenységeimet sokszor lefitymálták. Az, hogy tanultam, az, hogy befektettem, sokak számára csak úri hobbi, hiszen elmehettem volna állásba. De ezek is fárasztóak. Ezek is kiveszik az embert és be lehet sokallni. Néha szeretek elnyúlni a napágyamon egy könyvvel, vagy sétálgatni egy közeli fővárosban.

 

Mindezek a tulajdonságok- attól függően, hogy melyik oldalán vagy - akár vonzónak is feltűnhetnek. Lehet, hogy egy pillanatra elgondolkodtál azon, hogy mi lenne, ha te is így állnál a világhoz. Vajon ledobnád ezzel a konfliktusaidat? Vajon megoldás lenne a te számodra?

Én azt mondom, próba cseresznye. Már csak az a kérdés, mivel is kezdd. Hogy állj neki.

Állj neki itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://veronikamondja.blog.hu/api/trackback/id/tr7614907658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása