Veronika mondja

Veronika mondja

A játszmák 2 típusa, avagy hogyan vezet a "Megtehetem" a méltatlan helyzetekhez?

2019. május 16. - Veronika Vass

21083284_10211834588673396_2692710706518739035_o.jpgMindig játszmában vagyunk. Kisebb, vagy nagyobb játszmákban, de valamit mindig játszani kell, mert különben az élet uncsi. Ezt kétféleképpen lehet csinálni. Amikor az ember előtt jó példák vannak, akkor könnyű építő játszmákat kiválasztani, amitől többek leszünk. De ha rossz, vagy semmilyen példa nem áll rendelkezésre, akkor könnyen bele tudunk csúszni olyan játszmákba, amik csak szétforgácsolnak minket.

Előbb, vagy utóbb mindenki elérkezik egy pontra, ahol nehéznek tűnik továbblépni. Ha kevés a példa, ha nem láttál még ilyet, ha nem is gondoltad, hogy oda fogsz érni, akkor lehet, hogy tanácsatalanul nézel körbe és ha nincs elég ötleted arra, hogy mihez kezdj, akkor elkezdesz "lefelé" játszmázni.

  1. Jó játszmának neveznék mindent, amitől a végén több leszel. A tanulmányok, ha érdekelnek; a célok, ha motiválnak és mész értük a sportban, a munkában, a magánéletben, akkor ezek mind nagyon jó mozgatórugók tudnak lenni. Ha megtanulsz valamit és aztán tudod használni, ha készülsz mondjuk egy Balaton-átúszásra és sikerül, ha esküvőt tervezel, ha a gyerek iskoláját, ezek szerintem olyan játszmák, amikben több leszel. Közben ugyanis szükségszerűen ragad rád tudás, kitartás, tapasztalat, amiket majd kamatozhathasz később is. Közben egyre inkább elismernek, ez pedig a hab a tortára. Mindehhez az kell, hogy legyen egy világos célod.
  2. "Lefelé játszmázásnak" nevezem az olyan dolgokat, amik egy adott élethelyzetben nem méltók hozzád. Ezekre talán úgy lehet ráismerni, hogy azzal indoklod őket magadnak, hogy "én megtehetem". Ha a végén nem leszel több, ha nem elismerés, dicsőség és csodálat jár érte neked, hanem bármi mást veszel észre, ha rosszul kezded érezni magad, akkor az egy hozzád nem méltó játszma. Amikor a sikeres vállalkozó inni kezd, miután letette a lantot. Amikor benne vagy egy nagyon szar kapcsolatban, munkában, vagy bármilyen bosszantó szituációban, ami hozzád egyáltalán  nem méltó, akkor élhetsz a gyanúval, hogy azért "játszmázol lefelé", mert nem tudtad, merre van az előre. Nincs célod, ami felé teperhetnél. Vedd észre ezt, amikor nagyon unatkozol!

Én is sokáig így voltam. Kerestem egy megfelelő játszmát, egy célt, a motivációt, saját magamat. Reméltem, hogy majd valahogy összeáll a kép és meg fogom találni azt, amire képesnek is érzem magam és amit érdemesnek is tartom megcsinálni. Mindeközben benne voltam néhány marhaságban én is, amikből nehezen sikerült kikeveredni.

Nem tudtam, hol álljak neki. Egyik nap azt hittem, hogy teljesen tisztában vagyok magammal és az értékeimmel, másnap megkérdőjeleztem ezt a nagy tudást. Egyik nap az egekbe dicsértek az emberek, egy másik napon azt hallgattam, mennyire alkalmatlan hülye vagyok. Egyik nap imádtam az életet és a lehetőségeimet, másik nap úgy éreztem, fölösleges bármi. 

Nyugodtan kiszállhatsz bármelyik rossz játszmádból. Fogsz találni helyette jobbakat. Ragadd meg az egyik csücskénél. Legyen eggyel jobb az életed. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://veronikamondja.blog.hu/api/trackback/id/tr9814830154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása