Veronika mondja

Veronika mondja

Halálosan komoly!

2018. augusztus 04. - Veronika Vass

Amíg felnőttem, végig az volt a benyomásom, hogy az élet olyan kemény, hogy én biztos, hogy belehalok! Mindent véresen komolyan vettem, ha valamit elrontottam, az hatalmas para volt! Nem csináltam meg a matekleckét? Elrontottam egy dolgozatot? A végén kezdtem elhinni, hogy nekem aztán sose terem babér, mert ennyire béna vagyok!

És ahogy olvasom, a mostani iskolások sincsenek ezzel másként, sőt!

Aztán teltek-múltak az évek és lassan rájöttem, hogy mindaz, ami miatt ennyire aggódtam, tök részletkérdés volt. Az, hogy fizikából 4-es dolgozatra még javítót írtam önszántamból, az legalábbis teljesen felesleges volt, hiszen úgysem ebbe az irányba tanultam tovább. Az pedig, hogy egy idő után már önkéntes önostorozásban vettem részt, az a marhaság netovábbja.

Persze, minden probléma komolynak tűnik, amíg az ember benne van nyakig. És amíg a szülők azon versenyeznek, kinek kitűnőbb a gyereke, addig egy négyes is számít.

De mi lenne, ha az lenne a cél, hogy a gyerek boldoguljon az életben? Mi lenne, ha elvonatkoztatnánk a jegyektől és az életre készülne fel? Vagy valakitől a munkahelyén megkérdezték, hányasok voltak a bizonyítványában? Vagy valaki jobban boldogult csupán attól, mert tudta, mikor volt az Aranybulla?

Nem? Akkor mit kellene inkább megtanulni?

A bejegyzés trackback címe:

https://veronikamondja.blog.hu/api/trackback/id/tr6914161709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

József Ócsai 2018.09.20. 20:33:34

Veronika, általánosságban persze igaz amit írsz, de a gyerekek napi tanulásában nem tartható igazán, ha egyes tantárgyak esetében azzal lazáznak, hogy úgysem ezzel akarok majd foglalkozni. Az későbbi általános műveltséghez sok minden hozzátartozik, az Aranybulla, meg az Archimedes tétel is. Sed vitae non scolae discimus...

Veronika Vass 2018.11.25. 09:00:55

Lehet. De ki és miért határozza meg, mi tartozik az általános műveltségbe? És hogyan kapcsolódik ez az élethez, ha kívül esik a későbbi szakterületünkön? Mi van, ha hasznát nem vesszük, de esetleg érdekesnek sem találjuk? Vagy mi van, ha soha nem tudnak kedvet csinálni hozzá, ezért végig úgy kell tanulnunk, hogy nem látjuk az értelmét? Mi van, ha oda lukadunk ki a gondolatmenet végére, hogy muszáj, mert csak...? Milyen kedvvel fogunk eztán tanulásba fogni? És milyen eredményt tudunk felmutatni, ha mégis?
süti beállítások módosítása